Szanowni Państwo,
Stowarzyszenie WOKISS, w ramach programu Centrum Informacji Samorządowej prowadzi szereg przedsięwzięć związanych z usprawnianiem funkcjonowania administracji samorządowej z wykorzystaniem najnowszych technologii a to wpisuje się w szeroko pojęte działania na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego w naszym Regionie.
Od kilku lat, wspólnie z firmą UNIZETO TECHNOLOGIES, proponujemy rozwiązania związane z obsługą dokumentu elektronicznego i podpisem elektronicznym tj. z powszechnym użytkowaniem infrastruktury klucza publicznego (PKI).
Z drugiej strony – istnieje kilka obszarów, w których samorządy mogą (docelowe – będą zobowiązane) przesyłać dokumenty elektroniczne, podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym, do różnych podmiotów publicznych. Wspomnieć należy choćby o:
Powyższe regulacje powodują, że władze samorządowe (wójt, burmistrz, prezydent, starosta, sekretarz), służby finansowe (skarbnik, pracownicy wydziału finansów, służby kadrowe), przewodniczący rady, kierownicy samorządowych jednostek organizacyjnych oraz inne osoby będą musiały dysponować kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
Dla usprawnienia wdrożenia podpisu elektronicznego przez tych, którzy jeszcze tego nie zrobili lub dostrzegli potrzebę rozszerzenia liczby jego użytkowników uruchamiamy kolejną „ścieżkę”, która, jak sądzę, znakomicie ułatwi proces jego nabycia.
Innym ważnym, proponowanym przez WOKiSS ułatwieniem przejścia przez procedurę pozyskania podpisu elektronicznego jest uruchomienie autoryzowanego Punktu Potwierdzania Tożsamości, do którego zapraszamy wszystkich zainteresowanych.
W przypadku problemów - chętnie odpowiemy na wszelkie pytania czy wątpliwości a także pomożemy Państwu przy przeszkoleniu pracowników.
By zapoczątkować procedurę zakupu – kliknij na ikonkę